Συχνές Ερωτήσεις
Η ιεράρχηση των αναγκών που θα καλύψει το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσουμε είναι πολύ σημαντικές.
Ο βασικότερος κανόνας έχει να κάνει με τον προσδιορισμό των μεταφορικών αναγκών του υποψήφιου αγοραστή.
Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει επιλέξει την χρήση για την οποία προορίζει το μελλοντικό του αυτοκίνητο και ανάλογα να προχωρήσει στην επιλογή του.
Για παράδειγμα εάν χρειάζεται μεγάλους χώρους, επιδόσεις, δυνατότητες σύστημα τετρακίνησης (4Χ4). Αναλόγως, πρέπει να επιλέξει τον κατάλληλο τύπο αυτοκινήτου.
Το αμέσως επόμενο βήμα έχει να κάνει με την κατηγορία και τον κυβισμό, καθώς τα μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. έχουν ακριβότερο κόστος συντήρησης, χρήσης και κτήσης.
Επίσης με τον λογιστή σας θα πρέπει να δείτε και το θέμα των τεκμηρίων για να μην πέσετε στην παγίδα τους.
Με τον τρόπο αυτό θα έχετε ήδη αποκλείσει έναν σημαντικό αριθμό αυτοκινήτων.
Από την λίστα που έχει απομείνει εστιάστε την προσοχή σας σε συγκεκριμένα μοντέλα και αναζητείστε τα χαρακτηριστικά τους googlάροντας , κάνοντας ένα πέρασμα από τις αντιπροσωπείες ή ακόμη ρωτήστε και την άποψη κατόχων, που πιθανόν γνωρίζετε, για το ποιά είναι η γνώμη τους.
Με χαρτί, μολύβι, κομπιουτεράκι και τη βοήθεια ειδικού πρέπει να γίνουν οι υπολογισμοί…
Η χρηματοδότηση, μπορεί κάποτε να ήταν ένας βασικός παράγοντας της άνθισης της αγοράς αυτοκινήτου, σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει, καθώς η δανειοδότηση για αγορά ΙΧ είναι εξαιρετικά δύσκολη…
Εφόσον έχετε πάρει την τελική σας απόφαση, εξετάστε με ώριμη σκέψη το ποσό που σας συμφέρει να εκταμιεύσετε και αυτό που θα κληθείτε να δανειστείτε.
Έχετε υπ΄ όψη σας ότι, το μικρότερο δάνειο και η συντομότερη χρονική περίοδος αποπληρωμής, συνεπάγεται λιγότερους τόκους, άρα πιο συμφέρουσα αγορά.
Επίσης, μεγάλη προσοχή και στους όρους της παρακράτησης της άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση χρηματοδότησης.
Αν ψάχνετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο και σκοπεύετε να το κρατήσετε για… αιώνες, η μεταπωλητική αξία είναι μια έννοια που δεν θα πρέπει να σας απασχολεί.
Αν όμως το νέο αυτοκίνητο έχει για σας “ημερομηνία λήξης”, δηλαδή έχετε σκοπό να το αλλάξετε μετά από 4-5 χρόνια, τότε πριν το αγοράσετε, σκέφτείτε καλά:
Θα μπορέσετε να το πουλήσεte γρήγορα;
Θα μπορέσετε να το πουλήσετε σε καλή τιμή;
Συνοπτικά, κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου είναι:
- Η εμπορικότητα του μοντέλου
- Ο τύπος του αμαξώματος
- Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
- Το χρώμα
- Το καύσιμο που χρησιμοποιεί
Το test drive επιβάλλεται για να δούμε εάν το αυτοκίνητο που μας ενδιαφέρει είναι στα… μέτρα μας.
Εφόσον έχετε εντοπίσει τα αυτοκίνητα που σας ενδιαφέρουν, επισκεφτείτε τις αντιπροσωπείες. Επιμείνετε να σας δείξουν αυτό που θα ζητήσετε και αποφύγετε τυχόν προτάσεις για μοντέλα που είναι διαφορετικά από τις ανάγκες σας. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε και τον χρόνο παράδοσης. Ειδικά τώρα με το νέα κανονισμό WLTP υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις…
Ζητείστε να κάνετε δοκιμαστική οδήγηση και φροντίστε στο σύντομο αυτό διάστημα, να μην εκθειάζεται το μοντέλο που οδηγείτε, αλλά να το κρίνετε αυστηρά.
Δοκιμάστε τη θέση οδήγησης, την οδική συμπεριφορά, την απόδοση του κινητήρα και την αμεσότητα του κιβωτίου και του τιμονιού.
Ελέγξτε σχολαστικά τους εσωτερικούς χώρους και το πορτ-μπαγκάζ, εάν είναι πραγματικά αυτοί που ταιριάζουν στις ανάγκες σας.
Ένα σωστό deal σημαίνει ξεκάθαρους όρους και σχέση αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των δύο μερών.
Εφόσον έχετε τελικά κατασταλάξει, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να εξασφαλίσετε την καλύτερη συμφωνία είτε σε επίπεδο προσφοράς, είτε από μια ανταλλαγή που τυχόν έχετε.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προσφορά της ανταλλαγής θα είναι χαμηλότερη, απ΄ ότι εάν πουλήσετε σε ιδιώτη το μεταχειρισμένο αυτοκίνητό σας.
Ότι συμφωνηθεί θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά στο συμβόλαιο, όπως επίσης και οι επιμέρους υποσχέσεις (π.χ. έξτρα αξεσουάρ, δωρεάν σέρβις).
Σήμερα οι περισσότερες αντιπροσωπείες έχουν ξεκάθαρες τιμές, ωστόσο ο ανταγωνισμός δουλεύει. Ιδίως στην περίπτωση ανταλλαγής. Όπως και να έχει, και εδώ η βοήθεια από έναν ειδικό πριν υπογράψετε (όροι και προϋποθέσεις), θεωρούμε ότι είναι χρήσιμη.
Η αναζήτηση ενός πραγματικά καλού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο…
Στην αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου θα συναντήσετε αυτοκίνητα εισαγωγής που δεν θα έχετε ιδέα από που και πως ήρθαν στη χώρα με ανύπαρκτα βιβλία service και πιθανώς παραποιημένα ή μη ευκρινή έγγραφα (άδεια, ΚΤΕΟ), όπως και αυτοκίνητα εγχώρια αμφιβόλου προέλευσης και συντήρησης.
Μετά από πολυετή εμπειρία στο εμπόριο των μεταχειρισμένων, καταλήξαμε στα σημαντικότερα που πρέπει να δείτε και μετά να επιλέξετε.
Τι να προσέξετε λοιπόν;
Ένα αυτοκίνητο εισαγωγής που το αγοράζει ο έμπορος 8.000€ στη Γαλλία, πρέπει να το πουλήσει τουλάχιστον 11.000€ στην Ελλάδα για να καλύψει τα κόστη εκτελωνισμού, τα μεταφορικά από Γαλλία, και να βγάλει και ένα καλό κέρδος για την επένδυσή του.
Αν λοιπόν στα ξένα sites αγγελιών οι μέσες τιμές είναι ίδιες με τις ελληνικές, τότε κάτι δεν πάει καλά…
Η πραγματικότητα λέει πως το αμάξι αγοράστηκε με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλή τιμή, τα χιλιόμετρα παραποιήθηκαν και το αυτοκίνητο «σουλουπώθηκε» ώστε να δείχνει σε καλή κατάσταση σε σχέση με τα χιλιόμετρα του.
Πρόκειται για το κλασικό πρόβλημα με το αυτοκίνητο «ευκαιρία»
Με αυτόν τον τρόπο, ο έμπορος κερδίζει και ο καταναλωτής χάνει, αφού χρυσοπληρώνει ένα αυτοκίνητο χαμηλότερης αξίας. Τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στους επόμενους μήνες της ζωής του αυτοκινήτου, φέρνουν τον καταναλωτή σε ακόμα δυσκολότερη θέση.
Το ιστορικό συντήρησης ενός αυτοκινήτου μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία.
Αν δεν υπάρχει τεκμηριωμένο ιστορικό συντήρησης ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγετε την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.
Διαβάζοντάς το , μπορείτε να επιβεβαιώσετε, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείτε να υπολογίσετε τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.
Τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν «φρέσκια» γόμα και βαθιές αυλακώσεις, όχι «ραγάδες», σκισίματα και άλλες φθορές. Ένας καλός τρόπος για να βγάλετε ένα γρήγορο συμπέρασμα για τα ελαστικά είναι να ελέγξτε την ημερομηνία κατασκευής τους. Αν είναι πάνω από τριετίας, υπολογίστε το κόστος αντικατάστασής τους.
Ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του οχήματος και στη συνέχεια η συχνότητα ελέγχων μειώνεται στα 2 χρόνια.
Ελέγξτε αν η ημερομηνία και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα του τελευταίου ΚΤΕΟ ταιριάζουν με τις καταγραφές του ιστορικού συντήρησης και των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου.
Όλα τα χαρτιά που θα δείτε πρέπει να είναι αυθεντικά!
Ζητήστε το τελευταίο δελτίο ΚΤΕΟ και ελέγξτε τις ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελέγχων. Τα δελτία ΚΤΕΟ της τελευταίας διετίας υποχρεωτικά αναγράφουν κάτω δεξιά τους ελέγχους που έχουν γίνει στην Ελλάδα με ημερομηνίες και αντίστοιχα χιλιόμετρα. Αν λείπουν τότε το δελτίο είναι ύποπτο.
Η σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σας τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος.
Αν όμως κοιτάξετε στην μηχανή και δείτε σκουριασμένους θόλους ή ράμφη, αν εξωτερικά βρείτε σκουριασμένα μέρη ή δείτε σοβαρή σκουριά στο πάτωμα, τότε καλύτερα να βρείτε κάποιο άλλο. Η εκτεταμένη σκουριά καταστρέφει τις λαμαρίνες, τα μηχανικά μέρη, τα παρελκόμενα των αναρτήσεων ακόμα και τον “εγκέφαλο” του αυτοκινήτου.
Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και ελέγξτε το αυτοκίνητο για σκουριά, ιδιαίτερα αν ψάχνετε για κάποιο παλιό μοντέλο.
Μέχρι και μερικά χρόνια πριν, εγγύηση υπήρχε μόνο σε καινούρια αυτοκίνητα.
Οι επαγγελματίες της αγοράς πλέον προσφέρουν εγγυήσεις και στα μεταχειρισμένα ως ένδειξη διασφάλισης ποιότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο καταναλωτής να αισθάνεται ότι έχει κάνει την σωστή επιλογή.
Ο σκοπός λοιπόν της εγγύησης σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι να διασφαλίσει στον αγοραστή ότι σε περίπτωση σοβαρών μηχανικών, ηλεκτρολογικών ή ηλεκτρονικών βλαβών, θα είναι πλήρως καλυμμένος για το χρονικό διάστημα που έχει συμφωνηθεί.
Θα πρέπει να ορίζεται ξεκάθαρα το περιεχόμενό της, δηλαδή τι περιλαμβάνει και τι όχι, τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς για την ισχύ της.
Οι συνετοί συμφωνούν ότι ένας οδηγός θα πρέπει να αλλάζει λάδι κάθε 10.000 έως 15.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. Ωστόσο, μπορείτε πάντα να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο σας που καλύπτει το συνιστώμενο διάστημα αλλαγής λαδιού για τη συγκεκριμένη μάρκα και μοντέλο σας. Σχεδόν όλα τα νεότερα οχήματα σήμερα θα σας ειδοποιήσουν πραγματικά όταν πρέπει να επισκευαστούν. Θυμηθείτε: η αλλαγή λαδιού είναι απαραίτητη επειδή λειτουργεί ως λιπαντικό για τα εσωτερικά γρανάζια. Χωρίς την αλλαγή, το λάδι μπορεί να μετατραπεί σε λάσπη και να απαγορεύσει τη σωστή λειτουργία του οχήματός σας.
Εκτός από το λάδι μηχανής, υπάρχουν πολλά άλλα υγρά που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του οχήματός σας. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν το υγρό μετάδοσης, το υγρό φρένων, το ψυκτικό του κινητήρα και το υγρό υδραυλικού τιμονιού. Τα επίπεδά τους δεν επηρεάζονται μόνο από το πόσο συχνά οδηγείτε αλλά και από ακραίες θερμοκρασίες. Ως εκ τούτου, οι ειδικοί συμβουλεύουν να τα ελέγχετε ταυτόχρονα με την αλλαγή λαδιού σας ή κάθε ένα ή δύο μήνες.
Συνήθως, υπάρχουν δύο φίλτρα σε ένα όχημα. Το ένα είναι για τον κινητήρα και το άλλο για την καμπίνα. Ένα βρώμικο φίλτρο μπορεί να αποτρέψει τη ροή αέρα, περιορίζοντας την ικανότητα του κινητήρα να καταναλώνει ζεστό αέρα και εμποδίζει τη διέλευση καθαρού αέρα. Το πόσο συχνά πρέπει να το αλλάξετε ποικίλλει, αν και το συμβατικό χρονικό πλαίσιο είναι περίπου 30.000 μίλια, γι ‘αυτό ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε ότι χρειάζεται αντικατάσταση είναι να το ελέγχετε περιοδικά. Ευτυχώς, η αντικατάσταση ενός φίλτρου είναι μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία.
Κατά μέσο όρο, τα τακάκια των φρένων αρχίζουν να φθάνουν στα σημάδια των 20.000 έως 30.000 μιλίων, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αυτό το ποσοστό. Γνωρίζοντας ποια σημεία πρέπει να προσέξετε θα αποδειχτεί καθοριστικό για τον εντοπισμό πότε πρέπει να αντικατασταθούν τα τακάκια φρένων. Εάν αισθάνεστε ότι το όχημά σας παίρνει περισσότερο χρόνο για να σταματήσει ή να παρατηρήσετε υψηλό θόρυβο ή τριβή όταν φρενάρετε, ο προγραμματισμός ενός ελέγχου είναι απαραίτητος. Η οδήγηση με φθαρμένα τακάκια θα επηρεάσει τελικά τους δίσκους, οι οποίοι μπορεί να είναι μια δαπανηρή επισκευή, οπότε η προληπτική προσέγγιση όχι μόνο θα σας κρατήσει ασφαλείς αλλά και θα σας εξοικονομήσει χρήματα.
Η τυπική μπαταρία προβλέπεται να διαρκέσει τρία έως πέντε χρόνια, αλλά μεταβλητές όπως ο ζεστός και ο κρύος καιρός μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή της, οπότε είναι καλύτερο να προσέχετε για σημάδια εξασθένισης ισχύς της μπαταρίας σας. Εάν τα φώτα των προβολέων και του ταμπλό σας αρχίζουν να σβήνουν ή εάν το όχημά σας δυσκολεύεται να ξεκινήσει, αυτά είναι στοιχεία που δείχνουν προς την αντικατάσταση της μπαταρίας.
Ως το κύριο σημείο επαφής με το πεζοδρόμιο, τα ελαστικά υπόκεινται στη μεγαλύτερη φθορά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν χρησιμοποιείτε το όχημά σας για off-road ή διαθέτετε ένα σύστημα δύο τροχών που τοποθετεί το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας σε ένα συγκεκριμένο σύνολο τροχών. Όταν συμβαίνει αυτό, το να περιστρέφετε τα ελαστικά σας κάθε έξι μήνες ή περίπου 8.000 έως 10.000 χλμ είναι ένας καλός κανόνας. Κάτι τέτοιο θα εξασφαλίσει την ομοιόμορφη φθορά των ελαστικών σας.
Παρακάτω περιλαμβάνεται μια λίστα με τα βασικά λαμπάκια κάθε σύγχρονου καντράν αυτοκινήτου.
- ΑΓΟΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
-
Προσδιορίστε τις ανάγκες σας
Η ιεράρχηση των αναγκών που θα καλύψει το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσουμε είναι πολύ σημαντικές.
Ο βασικότερος κανόνας έχει να κάνει με τον προσδιορισμό των μεταφορικών αναγκών του υποψήφιου αγοραστή.
Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει επιλέξει την χρήση για την οποία προορίζει το μελλοντικό του αυτοκίνητο και ανάλογα να προχωρήσει στην επιλογή του.
Για παράδειγμα εάν χρειάζεται μεγάλους χώρους, επιδόσεις, δυνατότητες σύστημα τετρακίνησης (4Χ4). Αναλόγως, πρέπει να επιλέξει τον κατάλληλο τύπο αυτοκινήτου.
Το αμέσως επόμενο βήμα έχει να κάνει με την κατηγορία και τον κυβισμό, καθώς τα μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. έχουν ακριβότερο κόστος συντήρησης, χρήσης και κτήσης.
Επίσης με τον λογιστή σας θα πρέπει να δείτε και το θέμα των τεκμηρίων για να μην πέσετε στην παγίδα τους.
Με τον τρόπο αυτό θα έχετε ήδη αποκλείσει έναν σημαντικό αριθμό αυτοκινήτων.
Από την λίστα που έχει απομείνει εστιάστε την προσοχή σας σε συγκεκριμένα μοντέλα και αναζητείστε τα χαρακτηριστικά τους googlάροντας , κάνοντας ένα πέρασμα από τις αντιπροσωπείες ή ακόμη ρωτήστε και την άποψη κατόχων, που πιθανόν γνωρίζετε, για το ποιά είναι η γνώμη τους.Καθορίστε το Budget σαςΜε χαρτί, μολύβι, κομπιουτεράκι και τη βοήθεια ειδικού πρέπει να γίνουν οι υπολογισμοί…
Η χρηματοδότηση, μπορεί κάποτε να ήταν ένας βασικός παράγοντας της άνθισης της αγοράς αυτοκινήτου, σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει, καθώς η δανειοδότηση για αγορά ΙΧ είναι εξαιρετικά δύσκολη…
Εφόσον έχετε πάρει την τελική σας απόφαση, εξετάστε με ώριμη σκέψη το ποσό που σας συμφέρει να εκταμιεύσετε και αυτό που θα κληθείτε να δανειστείτε.
Έχετε υπ΄ όψη σας ότι, το μικρότερο δάνειο και η συντομότερη χρονική περίοδος αποπληρωμής, συνεπάγεται λιγότερους τόκους, άρα πιο συμφέρουσα αγορά.
Επίσης, μεγάλη προσοχή και στους όρους της παρακράτησης της άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση χρηματοδότησης.Μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτουΑν ψάχνετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο και σκοπεύετε να το κρατήσετε για… αιώνες, η μεταπωλητική αξία είναι μια έννοια που δεν θα πρέπει να σας απασχολεί.
Αν όμως το νέο αυτοκίνητο έχει για σας “ημερομηνία λήξης”, δηλαδή έχετε σκοπό να το αλλάξετε μετά από 4-5 χρόνια, τότε πριν το αγοράσετε, σκέφτείτε καλά:
Θα μπορέσετε να το πουλήσεte γρήγορα;
Θα μπορέσετε να το πουλήσετε σε καλή τιμή;
Συνοπτικά, κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου είναι:
- Η εμπορικότητα του μοντέλου
- Ο τύπος του αμαξώματος
- Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
- Το χρώμα
- Το καύσιμο που χρησιμοποιεί
Test DriveΤο test drive επιβάλλεται για να δούμε εάν το αυτοκίνητο που μας ενδιαφέρει είναι στα… μέτρα μας.
Εφόσον έχετε εντοπίσει τα αυτοκίνητα που σας ενδιαφέρουν, επισκεφτείτε τις αντιπροσωπείες. Επιμείνετε να σας δείξουν αυτό που θα ζητήσετε και αποφύγετε τυχόν προτάσεις για μοντέλα που είναι διαφορετικά από τις ανάγκες σας. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε και τον χρόνο παράδοσης. Ειδικά τώρα με το νέα κανονισμό WLTP υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις…
Ζητείστε να κάνετε δοκιμαστική οδήγηση και φροντίστε στο σύντομο αυτό διάστημα, να μην εκθειάζεται το μοντέλο που οδηγείτε, αλλά να το κρίνετε αυστηρά.
Δοκιμάστε τη θέση οδήγησης, την οδική συμπεριφορά, την απόδοση του κινητήρα και την αμεσότητα του κιβωτίου και του τιμονιού.
Ελέγξτε σχολαστικά τους εσωτερικούς χώρους και το πορτ-μπαγκάζ, εάν είναι πραγματικά αυτοί που ταιριάζουν στις ανάγκες σας.
ΣυμφωνίαΈνα σωστό deal σημαίνει ξεκάθαρους όρους και σχέση αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των δύο μερών.
Εφόσον έχετε τελικά κατασταλάξει, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να εξασφαλίσετε την καλύτερη συμφωνία είτε σε επίπεδο προσφοράς, είτε από μια ανταλλαγή που τυχόν έχετε.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προσφορά της ανταλλαγής θα είναι χαμηλότερη, απ΄ ότι εάν πουλήσετε σε ιδιώτη το μεταχειρισμένο αυτοκίνητό σας.
Ότι συμφωνηθεί θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά στο συμβόλαιο, όπως επίσης και οι επιμέρους υποσχέσεις (π.χ. έξτρα αξεσουάρ, δωρεάν σέρβις).
Σήμερα οι περισσότερες αντιπροσωπείες έχουν ξεκάθαρες τιμές, ωστόσο ο ανταγωνισμός δουλεύει. Ιδίως στην περίπτωση ανταλλαγής. Όπως και να έχει, και εδώ η βοήθεια από έναν ειδικό πριν υπογράψετε (όροι και προϋποθέσεις), θεωρούμε ότι είναι χρήσιμη.
- ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
-
Η αναζήτηση ενός πραγματικά καλού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο…
Στην αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου θα συναντήσετε αυτοκίνητα εισαγωγής που δεν θα έχετε ιδέα από που και πως ήρθαν στη χώρα με ανύπαρκτα βιβλία service και πιθανώς παραποιημένα ή μη ευκρινή έγγραφα (άδεια, ΚΤΕΟ), όπως και αυτοκίνητα εγχώρια αμφιβόλου προέλευσης και συντήρησης.
Μετά από πολυετή εμπειρία στο εμπόριο των μεταχειρισμένων, καταλήξαμε στα σημαντικότερα που πρέπει να δείτε και μετά να επιλέξετε.
Τι να προσέξετε λοιπόν;
ΧιλιόμετραΈνα αυτοκίνητο εισαγωγής που το αγοράζει ο έμπορος 8.000€ στη Γαλλία, πρέπει να το πουλήσει τουλάχιστον 11.000€ στην Ελλάδα για να καλύψει τα κόστη εκτελωνισμού, τα μεταφορικά από Γαλλία, και να βγάλει και ένα καλό κέρδος για την επένδυσή του.
Αν λοιπόν στα ξένα sites αγγελιών οι μέσες τιμές είναι ίδιες με τις ελληνικές, τότε κάτι δεν πάει καλά…
Η πραγματικότητα λέει πως το αμάξι αγοράστηκε με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλή τιμή, τα χιλιόμετρα παραποιήθηκαν και το αυτοκίνητο «σουλουπώθηκε» ώστε να δείχνει σε καλή κατάσταση σε σχέση με τα χιλιόμετρα του.
Πρόκειται για το κλασικό πρόβλημα με το αυτοκίνητο «ευκαιρία»
Με αυτόν τον τρόπο, ο έμπορος κερδίζει και ο καταναλωτής χάνει, αφού χρυσοπληρώνει ένα αυτοκίνητο χαμηλότερης αξίας. Τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στους επόμενους μήνες της ζωής του αυτοκινήτου, φέρνουν τον καταναλωτή σε ακόμα δυσκολότερη θέση.
ΣυντήρησηΤο ιστορικό συντήρησης ενός αυτοκινήτου μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία.
Αν δεν υπάρχει τεκμηριωμένο ιστορικό συντήρησης ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγετε την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.
Διαβάζοντάς το , μπορείτε να επιβεβαιώσετε, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείτε να υπολογίσετε τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.
ΛάστιχαΤα λάστιχα θα πρέπει να έχουν «φρέσκια» γόμα και βαθιές αυλακώσεις, όχι «ραγάδες», σκισίματα και άλλες φθορές. Ένας καλός τρόπος για να βγάλετε ένα γρήγορο συμπέρασμα για τα ελαστικά είναι να ελέγξτε την ημερομηνία κατασκευής τους. Αν είναι πάνω από τριετίας, υπολογίστε το κόστος αντικατάστασής τους.
Έλεγχος ΚΤΕΟΟ πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του οχήματος και στη συνέχεια η συχνότητα ελέγχων μειώνεται στα 2 χρόνια.
Ελέγξτε αν η ημερομηνία και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα του τελευταίου ΚΤΕΟ ταιριάζουν με τις καταγραφές του ιστορικού συντήρησης και των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου.
Όλα τα χαρτιά που θα δείτε πρέπει να είναι αυθεντικά!
Ζητήστε το τελευταίο δελτίο ΚΤΕΟ και ελέγξτε τις ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελέγχων. Τα δελτία ΚΤΕΟ της τελευταίας διετίας υποχρεωτικά αναγράφουν κάτω δεξιά τους ελέγχους που έχουν γίνει στην Ελλάδα με ημερομηνίες και αντίστοιχα χιλιόμετρα. Αν λείπουν τότε το δελτίο είναι ύποπτο.
ΑμάξωμαΗ σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σας τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος.
Αν όμως κοιτάξετε στην μηχανή και δείτε σκουριασμένους θόλους ή ράμφη, αν εξωτερικά βρείτε σκουριασμένα μέρη ή δείτε σοβαρή σκουριά στο πάτωμα, τότε καλύτερα να βρείτε κάποιο άλλο. Η εκτεταμένη σκουριά καταστρέφει τις λαμαρίνες, τα μηχανικά μέρη, τα παρελκόμενα των αναρτήσεων ακόμα και τον “εγκέφαλο” του αυτοκινήτου.
Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και ελέγξτε το αυτοκίνητο για σκουριά, ιδιαίτερα αν ψάχνετε για κάποιο παλιό μοντέλο.
ΕγγύησηΜέχρι και μερικά χρόνια πριν, εγγύηση υπήρχε μόνο σε καινούρια αυτοκίνητα.
Οι επαγγελματίες της αγοράς πλέον προσφέρουν εγγυήσεις και στα μεταχειρισμένα ως ένδειξη διασφάλισης ποιότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο καταναλωτής να αισθάνεται ότι έχει κάνει την σωστή επιλογή.
Ο σκοπός λοιπόν της εγγύησης σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι να διασφαλίσει στον αγοραστή ότι σε περίπτωση σοβαρών μηχανικών, ηλεκτρολογικών ή ηλεκτρονικών βλαβών, θα είναι πλήρως καλυμμένος για το χρονικό διάστημα που έχει συμφωνηθεί.
Θα πρέπει να ορίζεται ξεκάθαρα το περιεχόμενό της, δηλαδή τι περιλαμβάνει και τι όχι, τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς για την ισχύ της.
- ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
-
Πόσο συχνά πρέπει να κάνω αλλαγή λαδιού;
Οι συνετοί συμφωνούν ότι ένας οδηγός θα πρέπει να αλλάζει λάδι κάθε 10.000 έως 15.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. Ωστόσο, μπορείτε πάντα να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο σας που καλύπτει το συνιστώμενο διάστημα αλλαγής λαδιού για τη συγκεκριμένη μάρκα και μοντέλο σας. Σχεδόν όλα τα νεότερα οχήματα σήμερα θα σας ειδοποιήσουν πραγματικά όταν πρέπει να επισκευαστούν. Θυμηθείτε: η αλλαγή λαδιού είναι απαραίτητη επειδή λειτουργεί ως λιπαντικό για τα εσωτερικά γρανάζια. Χωρίς την αλλαγή, το λάδι μπορεί να μετατραπεί σε λάσπη και να απαγορεύσει τη σωστή λειτουργία του οχήματός σας.
Πόσο συχνά πρέπει να ελέγχω τα επίπεδα των υγρών του οχήματός μου;Εκτός από το λάδι μηχανής, υπάρχουν πολλά άλλα υγρά που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του οχήματός σας. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν το υγρό μετάδοσης, το υγρό φρένων, το ψυκτικό του κινητήρα και το υγρό υδραυλικού τιμονιού. Τα επίπεδά τους δεν επηρεάζονται μόνο από το πόσο συχνά οδηγείτε αλλά και από ακραίες θερμοκρασίες. Ως εκ τούτου, οι ειδικοί συμβουλεύουν να τα ελέγχετε ταυτόχρονα με την αλλαγή λαδιού σας ή κάθε ένα ή δύο μήνες.
Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω το φίλτρο αέρα μου;Συνήθως, υπάρχουν δύο φίλτρα σε ένα όχημα. Το ένα είναι για τον κινητήρα και το άλλο για την καμπίνα. Ένα βρώμικο φίλτρο μπορεί να αποτρέψει τη ροή αέρα, περιορίζοντας την ικανότητα του κινητήρα να καταναλώνει ζεστό αέρα και εμποδίζει τη διέλευση καθαρού αέρα. Το πόσο συχνά πρέπει να το αλλάξετε ποικίλλει, αν και το συμβατικό χρονικό πλαίσιο είναι περίπου 30.000 μίλια, γι ‘αυτό ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε ότι χρειάζεται αντικατάσταση είναι να το ελέγχετε περιοδικά. Ευτυχώς, η αντικατάσταση ενός φίλτρου είναι μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία.
Πότε πρέπει να αντικαταστήσω τα τακάκια μου;Κατά μέσο όρο, τα τακάκια των φρένων αρχίζουν να φθάνουν στα σημάδια των 20.000 έως 30.000 μιλίων, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αυτό το ποσοστό. Γνωρίζοντας ποια σημεία πρέπει να προσέξετε θα αποδειχτεί καθοριστικό για τον εντοπισμό πότε πρέπει να αντικατασταθούν τα τακάκια φρένων. Εάν αισθάνεστε ότι το όχημά σας παίρνει περισσότερο χρόνο για να σταματήσει ή να παρατηρήσετε υψηλό θόρυβο ή τριβή όταν φρενάρετε, ο προγραμματισμός ενός ελέγχου είναι απαραίτητος. Η οδήγηση με φθαρμένα τακάκια θα επηρεάσει τελικά τους δίσκους, οι οποίοι μπορεί να είναι μια δαπανηρή επισκευή, οπότε η προληπτική προσέγγιση όχι μόνο θα σας κρατήσει ασφαλείς αλλά και θα σας εξοικονομήσει χρήματα.
Πότε πρέπει να αντικαταστήσω την μπαταρία του αυτοκινήτου μου;Η τυπική μπαταρία προβλέπεται να διαρκέσει τρία έως πέντε χρόνια, αλλά μεταβλητές όπως ο ζεστός και ο κρύος καιρός μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή της, οπότε είναι καλύτερο να προσέχετε για σημάδια εξασθένισης ισχύς της μπαταρίας σας. Εάν τα φώτα των προβολέων και του ταμπλό σας αρχίζουν να σβήνουν ή εάν το όχημά σας δυσκολεύεται να ξεκινήσει, αυτά είναι στοιχεία που δείχνουν προς την αντικατάσταση της μπαταρίας.
Πότε πρέπει να κάνω αλλαγή των ελαστικών εμπρός – πίσω;Ως το κύριο σημείο επαφής με το πεζοδρόμιο, τα ελαστικά υπόκεινται στη μεγαλύτερη φθορά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν χρησιμοποιείτε το όχημά σας για off-road ή διαθέτετε ένα σύστημα δύο τροχών που τοποθετεί το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας σε ένα συγκεκριμένο σύνολο τροχών. Όταν συμβαίνει αυτό, το να περιστρέφετε τα ελαστικά σας κάθε έξι μήνες ή περίπου 8.000 έως 10.000 χλμ είναι ένας καλός κανόνας. Κάτι τέτοιο θα εξασφαλίσει την ομοιόμορφη φθορά των ελαστικών σας.
Τι σημαίνουν οι φωτεινές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων;Παρακάτω περιλαμβάνεται μια λίστα με τα βασικά λαμπάκια κάθε σύγχρονου καντράν αυτοκινήτου.
Τι είναι το σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών;