Συχνές Ερωτήσεις

Προσδιορίστε τις ανάγκες σας

Η ιεράρχηση των αναγκών που θα καλύψει το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσουμε είναι πολύ σημαντικές.
Ο βασικότερος κανόνας έχει να κάνει με τον προσδιορισμό των μεταφορικών αναγκών του υποψήφιου αγοραστή.
Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει επιλέξει την χρήση για την οποία προορίζει το μελλοντικό του αυτοκίνητο και ανάλογα να προχωρήσει στην επιλογή του.
Για παράδειγμα εάν χρειάζεται μεγάλους χώρους, επιδόσεις, δυνατότητες σύστημα τετρακίνησης (4Χ4). Αναλόγως, πρέπει να επιλέξει τον κατάλληλο τύπο αυτοκινήτου.
Το αμέσως επόμενο βήμα έχει να κάνει με την κατηγορία και τον κυβισμό, καθώς τα μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. έχουν ακριβότερο κόστος συντήρησης, χρήσης και κτήσης.
Επίσης με τον λογιστή σας θα πρέπει να δείτε και το θέμα των τεκμηρίων για να μην πέσετε στην παγίδα τους.
Με τον τρόπο αυτό θα έχετε ήδη αποκλείσει έναν σημαντικό αριθμό αυτοκινήτων.
Από την λίστα που έχει απομείνει εστιάστε την προσοχή σας σε συγκεκριμένα μοντέλα και αναζητείστε τα χαρακτηριστικά τους googlάροντας , κάνοντας ένα πέρασμα από τις αντιπροσωπείες ή ακόμη ρωτήστε και την άποψη κατόχων, που πιθανόν γνωρίζετε, για το ποιά είναι η γνώμη τους.

Καθορίστε το Budget σας

Με χαρτί, μολύβι, κομπιουτεράκι και τη βοήθεια ειδικού πρέπει να γίνουν οι υπολογισμοί
Η χρηματοδότηση, μπορεί κάποτε να ήταν ένας βασικός παράγοντας της άνθισης της αγοράς αυτοκινήτου, σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει, καθώς η δανειοδότηση για αγορά ΙΧ είναι εξαιρετικά δύσκολη…
Εφόσον έχετε πάρει την τελική σας απόφαση, εξετάστε με ώριμη σκέψη το ποσό που σας συμφέρει να εκταμιεύσετε και αυτό που θα κληθείτε να δανειστείτε.
Έχετε υπ΄ όψη σας ότι, το μικρότερο δάνειο και η συντομότερη χρονική περίοδος αποπληρωμής, συνεπάγεται λιγότερους τόκους, άρα πιο συμφέρουσα αγορά.
Επίσης, μεγάλη προσοχή και στους όρους της παρακράτησης της άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση χρηματοδότησης.

Μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου

Αν ψάχνετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο και σκοπεύετε να το κρατήσετε για… αιώνες, η μεταπωλητική αξία είναι μια έννοια που δεν θα πρέπει να σας απασχολεί.

Αν όμως το νέο αυτοκίνητο έχει για σας “ημερομηνία λήξης”, δηλαδή έχετε σκοπό να το αλλάξετε μετά από 4-5 χρόνια, τότε πριν το αγοράσετε, σκέφτείτε καλά:

Θα μπορέσετε να το πουλήσεte γρήγορα;

Θα μπορέσετε να το πουλήσετε σε καλή τιμή;

Συνοπτικά, κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου είναι:

  1. Η εμπορικότητα του μοντέλου
  2. Ο τύπος του αμαξώματος
  3. Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
  4. Το χρώμα
  5. Το καύσιμο που χρησιμοποιεί
Test Drive

Το test drive επιβάλλεται για να δούμε εάν το αυτοκίνητο που μας ενδιαφέρει είναι στα… μέτρα μας.

Εφόσον έχετε εντοπίσει τα αυτοκίνητα που σας ενδιαφέρουν, επισκεφτείτε τις αντιπροσωπείες. Επιμείνετε να σας δείξουν αυτό που θα ζητήσετε και αποφύγετε τυχόν προτάσεις για μοντέλα που είναι διαφορετικά από τις ανάγκες σας. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε και τον χρόνο παράδοσης. Ειδικά τώρα με το νέα κανονισμό WLTP υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις…

Ζητείστε να κάνετε δοκιμαστική οδήγηση και φροντίστε στο σύντομο αυτό διάστημα, να μην εκθειάζεται το μοντέλο που οδηγείτε, αλλά να το κρίνετε αυστηρά.

Δοκιμάστε τη θέση οδήγησης, την οδική συμπεριφορά, την απόδοση του κινητήρα και την αμεσότητα του κιβωτίου και του τιμονιού.

Ελέγξτε σχολαστικά τους εσωτερικούς χώρους και το πορτ-μπαγκάζ, εάν είναι πραγματικά αυτοί που ταιριάζουν στις ανάγκες σας.

Συμφωνία

Ένα σωστό deal σημαίνει ξεκάθαρους όρους και σχέση αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των δύο μερών.

Εφόσον έχετε τελικά κατασταλάξει, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να εξασφαλίσετε την καλύτερη συμφωνία είτε σε επίπεδο προσφοράς, είτε από μια ανταλλαγή που τυχόν έχετε.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προσφορά της ανταλλαγής θα είναι χαμηλότερη, απ΄ ότι εάν πουλήσετε σε ιδιώτη το μεταχειρισμένο αυτοκίνητό σας.

Ότι συμφωνηθεί θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά στο συμβόλαιο, όπως επίσης και οι επιμέρους υποσχέσεις (π.χ. έξτρα αξεσουάρ, δωρεάν σέρβις).

Σήμερα οι περισσότερες αντιπροσωπείες έχουν ξεκάθαρες τιμές, ωστόσο ο ανταγωνισμός δουλεύει. Ιδίως στην περίπτωση ανταλλαγής. Όπως και να έχει, και εδώ η βοήθεια από έναν ειδικό πριν υπογράψετε (όροι και προϋποθέσεις), θεωρούμε ότι είναι χρήσιμη.

Η αναζήτηση ενός πραγματικά καλού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο…

Στην αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου θα συναντήσετε αυτοκίνητα εισαγωγής που δεν θα έχετε ιδέα από που και πως ήρθαν στη χώρα με ανύπαρκτα βιβλία service και πιθανώς παραποιημένα ή μη ευκρινή έγγραφα (άδεια, ΚΤΕΟ), όπως και αυτοκίνητα εγχώρια αμφιβόλου προέλευσης και συντήρησης.

Μετά από πολυετή εμπειρία στο εμπόριο των μεταχειρισμένων, καταλήξαμε στα σημαντικότερα που πρέπει να δείτε και μετά να επιλέξετε.

Τι να προσέξετε λοιπόν;

Χιλιόμετρα

Ένα αυτοκίνητο εισαγωγής που το αγοράζει ο έμπορος 8.000€ στη Γαλλία, πρέπει να το πουλήσει τουλάχιστον 11.000€ στην Ελλάδα για να καλύψει τα κόστη εκτελωνισμού, τα μεταφορικά από Γαλλία, και να βγάλει και ένα καλό κέρδος για την επένδυσή του.

Αν λοιπόν στα ξένα sites αγγελιών οι μέσες τιμές είναι ίδιες με τις ελληνικές, τότε κάτι δεν πάει καλά…

Η πραγματικότητα λέει πως το αμάξι αγοράστηκε με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλή τιμή, τα χιλιόμετρα παραποιήθηκαν και το αυτοκίνητο «σουλουπώθηκε» ώστε να δείχνει σε καλή κατάσταση σε σχέση με τα χιλιόμετρα του.

Πρόκειται για το κλασικό πρόβλημα με το αυτοκίνητο «ευκαιρία»

Με αυτόν τον τρόπο, ο έμπορος κερδίζει και ο καταναλωτής χάνει, αφού χρυσοπληρώνει ένα αυτοκίνητο χαμηλότερης αξίας. Τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στους επόμενους μήνες της ζωής του αυτοκινήτου, φέρνουν τον καταναλωτή σε ακόμα δυσκολότερη θέση.

Συντήρηση

Το ιστορικό συντήρησης ενός αυτοκινήτου μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία.

Αν δεν υπάρχει τεκμηριωμένο ιστορικό συντήρησης ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγετε την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.

Διαβάζοντάς το , μπορείτε να επιβεβαιώσετε, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείτε να υπολογίσετε τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.

Λάστιχα

Τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν «φρέσκια» γόμα και βαθιές αυλακώσεις, όχι «ραγάδες», σκισίματα και άλλες φθορές. Ένας καλός τρόπος για να βγάλετε ένα γρήγορο συμπέρασμα για τα ελαστικά είναι να ελέγξτε την ημερομηνία κατασκευής τους. Αν είναι πάνω από τριετίας, υπολογίστε το κόστος αντικατάστασής τους.

Έλεγχος ΚΤΕΟ

Ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του οχήματος και στη συνέχεια η συχνότητα ελέγχων μειώνεται στα 2 χρόνια.

Ελέγξτε αν η ημερομηνία και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα του τελευταίου ΚΤΕΟ ταιριάζουν με τις καταγραφές του ιστορικού συντήρησης και των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου.

Όλα τα χαρτιά που θα δείτε πρέπει να είναι αυθεντικά!

Ζητήστε το τελευταίο δελτίο ΚΤΕΟ και ελέγξτε τις ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελέγχων.  Τα δελτία ΚΤΕΟ της τελευταίας διετίας υποχρεωτικά αναγράφουν κάτω δεξιά  τους ελέγχους που έχουν γίνει στην Ελλάδα με ημερομηνίες και αντίστοιχα χιλιόμετρα. Αν λείπουν τότε το δελτίο είναι ύποπτο.

Αμάξωμα

Η σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σας τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος.

Αν όμως κοιτάξετε στην μηχανή και δείτε σκουριασμένους θόλους ή ράμφη, αν εξωτερικά βρείτε σκουριασμένα μέρη ή δείτε σοβαρή σκουριά στο πάτωμα, τότε καλύτερα να βρείτε κάποιο άλλο. Η εκτεταμένη σκουριά καταστρέφει τις λαμαρίνες, τα μηχανικά μέρη, τα παρελκόμενα των αναρτήσεων ακόμα και τον “εγκέφαλο” του αυτοκινήτου.

Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και ελέγξτε το αυτοκίνητο για σκουριά, ιδιαίτερα αν ψάχνετε για κάποιο παλιό μοντέλο.

Εγγύηση

Μέχρι και μερικά χρόνια πριν, εγγύηση υπήρχε μόνο σε καινούρια αυτοκίνητα.

Οι επαγγελματίες της αγοράς πλέον προσφέρουν εγγυήσεις και στα μεταχειρισμένα ως ένδειξη διασφάλισης ποιότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο καταναλωτής να αισθάνεται ότι έχει κάνει την σωστή επιλογή.

Ο σκοπός λοιπόν της εγγύησης σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι να διασφαλίσει στον αγοραστή ότι σε περίπτωση σοβαρών μηχανικών, ηλεκτρολογικών ή ηλεκτρονικών βλαβών, θα είναι πλήρως καλυμμένος για το χρονικό διάστημα που έχει συμφωνηθεί.

Θα πρέπει να ορίζεται ξεκάθαρα το περιεχόμενό της, δηλαδή τι περιλαμβάνει και τι όχι, τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς για την ισχύ της.

Πόσο συχνά πρέπει να κάνω αλλαγή λαδιού;

Οι συνετοί συμφωνούν ότι ένας οδηγός θα πρέπει να αλλάζει λάδι κάθε 10.000 έως 15.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. Ωστόσο, μπορείτε πάντα να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο σας που καλύπτει το συνιστώμενο διάστημα αλλαγής λαδιού για τη συγκεκριμένη μάρκα και μοντέλο σας. Σχεδόν όλα τα νεότερα οχήματα σήμερα θα σας ειδοποιήσουν πραγματικά όταν πρέπει να επισκευαστούν. Θυμηθείτε: η αλλαγή λαδιού είναι απαραίτητη επειδή λειτουργεί ως λιπαντικό για τα εσωτερικά γρανάζια. Χωρίς την αλλαγή, το λάδι μπορεί να μετατραπεί σε λάσπη και να απαγορεύσει τη σωστή λειτουργία του οχήματός σας.

Πόσο συχνά πρέπει να ελέγχω τα επίπεδα των υγρών του οχήματός μου;

Εκτός από το λάδι μηχανής, υπάρχουν πολλά άλλα υγρά που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του οχήματός σας. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν το υγρό μετάδοσης, το υγρό φρένων, το ψυκτικό του κινητήρα και το υγρό υδραυλικού τιμονιού. Τα επίπεδά τους δεν επηρεάζονται μόνο από το πόσο συχνά οδηγείτε αλλά και από ακραίες θερμοκρασίες. Ως εκ τούτου, οι ειδικοί συμβουλεύουν να τα ελέγχετε ταυτόχρονα με την αλλαγή λαδιού σας ή κάθε ένα ή δύο μήνες.

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω το φίλτρο αέρα μου;

Συνήθως, υπάρχουν δύο φίλτρα σε ένα όχημα. Το ένα είναι για τον κινητήρα και το άλλο για την καμπίνα. Ένα βρώμικο φίλτρο μπορεί να αποτρέψει τη ροή αέρα, περιορίζοντας την ικανότητα του κινητήρα να καταναλώνει ζεστό αέρα και εμποδίζει τη διέλευση καθαρού αέρα. Το πόσο συχνά πρέπει να το αλλάξετε ποικίλλει, αν και το συμβατικό χρονικό πλαίσιο είναι περίπου 30.000 μίλια, γι ‘αυτό ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε ότι χρειάζεται αντικατάσταση είναι να το ελέγχετε περιοδικά. Ευτυχώς, η αντικατάσταση ενός φίλτρου είναι μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία.

Πότε πρέπει να αντικαταστήσω τα τακάκια μου;

Κατά μέσο όρο, τα τακάκια των φρένων αρχίζουν να φθάνουν στα σημάδια των 20.000 έως 30.000 μιλίων, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αυτό το ποσοστό. Γνωρίζοντας ποια σημεία πρέπει να προσέξετε θα αποδειχτεί καθοριστικό για τον εντοπισμό πότε πρέπει να αντικατασταθούν τα τακάκια φρένων. Εάν αισθάνεστε ότι το όχημά σας παίρνει περισσότερο χρόνο για να σταματήσει ή να παρατηρήσετε υψηλό θόρυβο ή τριβή όταν φρενάρετε, ο προγραμματισμός ενός ελέγχου είναι απαραίτητος. Η οδήγηση με φθαρμένα τακάκια θα επηρεάσει τελικά τους δίσκους, οι οποίοι μπορεί να είναι μια δαπανηρή επισκευή, οπότε η προληπτική προσέγγιση όχι μόνο θα σας κρατήσει ασφαλείς αλλά και θα σας εξοικονομήσει χρήματα.

Πότε πρέπει να αντικαταστήσω την μπαταρία του αυτοκινήτου μου;

Η τυπική μπαταρία προβλέπεται να διαρκέσει τρία έως πέντε χρόνια, αλλά μεταβλητές όπως ο ζεστός και ο κρύος καιρός μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή της, οπότε είναι καλύτερο να προσέχετε για σημάδια εξασθένισης ισχύς της μπαταρίας σας. Εάν τα φώτα των προβολέων και του ταμπλό σας αρχίζουν να σβήνουν ή εάν το όχημά σας δυσκολεύεται να ξεκινήσει, αυτά είναι στοιχεία που δείχνουν προς την αντικατάσταση της μπαταρίας.

Πότε πρέπει να κάνω αλλαγή των ελαστικών εμπρός – πίσω;

Ως το κύριο σημείο επαφής με το πεζοδρόμιο, τα ελαστικά υπόκεινται στη μεγαλύτερη φθορά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν χρησιμοποιείτε το όχημά σας για off-road ή διαθέτετε ένα σύστημα δύο τροχών που τοποθετεί το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας σε ένα συγκεκριμένο σύνολο τροχών. Όταν συμβαίνει αυτό, το να περιστρέφετε τα ελαστικά σας κάθε έξι μήνες ή περίπου 8.000 έως 10.000 χλμ είναι ένας καλός κανόνας. Κάτι τέτοιο θα εξασφαλίσει την ομοιόμορφη φθορά των ελαστικών σας.

Τι σημαίνουν οι φωτεινές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων;

Παρακάτω περιλαμβάνεται μια λίστα με τα βασικά λαμπάκια κάθε σύγχρονου καντράν αυτοκινήτου.

car-engine
Η φωτεινή ένδειξη της μηχανής σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο μηχανικό σύστημα του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να διαγνωστεί μόνο από ειδικό εξοπλισμό. Με την ένδειξη αυτή αναμμένη μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο αλλά θα πρέπει να επισκεφτείτε το συνεργείο σας το συντομότερο δυνατό.
car-abs
Το ΑΒS (Anti-locking Braking System) είναι ένα σύστημα ασφαλείας που δεν αφήνει τα φρένα να μπλοκάρουν τους τροχούς, προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε δυνατά φρεναρίσματα. Αν ανάψει η φωτεινή ένδειξη του ΑΒS σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα που πρέπει να ελέγξει ο μηχανικός. Μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο αλλά ίσως το ΑΒS να μην λειτουργεί και να έχει ενεργοποιηθεί το απλό σύστημα των φρένων.
cc
Όταν η φωτεινή ένδειξη με το κλειδί ανάψει, είναι μια υπενθύμιση ότι το αυτοκίνητο σας χρειάζεται σέρβις. Μετά το σέρβις θα πρέπει να ρυθμιστεί εκ νέου η υπενθύμιση αυτή για να μην ανάβει παρά μόνο όταν πρέπει να ξανακάνετε σέρβις.
car-brakes
Η ένδειξη προειδοποίησης των φρένων μπορεί να οφείλεται σε ανεπαρκές υγρό στο σύστημα των φρένων ή σε φθαρμένα τακάκια φρένων. Το υγρό των φρένων θα πρέπει να ελεγχθεί άμεσα και να συμπληρωθεί, αν χρειάζεται (μόνο από σφραγισμένο δοχείο). Προσοχή, η χαμηλή στάθμη του υγρού των φρένων μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει διαρροή. Θα πρέπει να ελέγξετε όλο το σύστημα των φρένων το συντομότερο δυνατό. Βεβαιωθείτε ότι το χειρόφρενο είναι κατεβασμένο, γιατί όταν είναι ενεργό, ανάβει η ίδια ένδειξη.
car-esc
Το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης ανιχνεύει, προλαμβάνει και διορθώνει το αυτοκίνητο από ντεραπάρισμα. Βοηθά τον οδηγό στο να μη χάσει τον έλεγχο σε ολισθηρούς δρόμους. Η ένδειξη θα ανάψει όταν το σύστημα ενεργοποιηθεί. Αν η ένδειξη παραμείνει αναμμένη, τότε σημαίνει πως υπάρχει βλάβη και χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός για τη διάγνωση της.
car-battery
Η φωτεινή ένδειξη της μπαταρίας ανάβει όταν βάλουμε το κλειδί στη μίζα και σβήνει όταν πάρει μπρος η μηχανή. Αν η ένδειξη παραμείνει αναμμένη ενώ η μηχανή δουλεύει, αυτό δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας της μπαταρίας, η οποία μπορεί να αδειάσει σε μικρό χρονικό διάστημα και συνεπώς να διακόψει τη λειτουργία της μηχανής. Επιπλέον, αν η ένδειξη της μπαταρίας δεν ανάψει όταν βάλουμε το κλειδί στη μίζα, σημαίνει πως υπάρχει βλάβη στη μπαταρία.
car-coolant
Σε περίπτωση που ανάψει η φωτεινή ένδειξη της υπερθέρμανσης ενώ οδηγείτε, σβήστε αμέσως τη μηχανή. Ελέγξτε τη στάθμη του νερού μόλις η μηχανή κρυώσει. Ο μηχανικός θα πρέπει να κοιτάξει το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου για πιθανές διαρροές ή βλάβες που να ευθύνονται για την υπερθέρμανση της μηχανής. Αν συνεχίσετε να οδηγείτε με υπερθερμασμένη μηχανή, μπορεί να προκαλέσετε σοβαρές βλάβες στο μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου σας.
car-oil
Η φωτεινή ένδειξη του λαδιού υποδεικνύει χαμηλή πίεση λαδιού και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές σε περίπτωση που η μηχανή συνεχίσει να λειτουργεί με το λαμπάκι αναμμένο. Η στάθμη του λαδιού θα πρέπει να ελεγχθεί και αν χρειάζεται να συμπληρωθεί. Μη βάζετε παραπάνω λάδι απ’ ότι χρειάζεται! Βεβαιωθείτε ότι η στάθμη του λαδιού είναι μεταξύ των ενδείξεων min και max.
car-airbag
Η ένδειξη του αερόσακου υποδεικνύει βλάβη στο Συμπληρωματικό Σύστημα Συγκράτησης, η οποία μπορεί να διαγνωστεί μόνο με ειδικό εξοπλισμό. Μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο σας με την ένδειξη αυτή αναμμένη, αλλά το σύστημα ασφάλειας των αερόσακων δεν θα λειτουργεί.
Τι είναι το σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών;
TPMS
Στον εξοπλισμό των καινούργιων αυτοκινήτων, μεταξύ των πάρα πολλών στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας που περιλαμβάνονται, είναι και το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών TPMS. Τι είναι όμως αυτό το πολύ χρήσιμο σύστημα;Σε κάθε ελαστικό και συγκεκριμένα στο εσωτερικό στέλεχος της βαλβίδας είναι προσαρτημένος ένας ηλεκτρονικός αισθητήρας πίεσης, που μετρά συνεχώς την πίεση του αέρα μέσα στο ελαστικό.
Μόλις διαγνωστεί ότι ένα ή περισσότερα ελαστικά έχουν μειωμένη πίεση από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής, τότε ανάβει μια σχετική προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων.Η πρώτη κίνηση που θα πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να ελέγξει οπτικά το λάστιχο. Εάν έχει χάσει όλο τον αέρα, τότε η μόνη λύση είναι να τοποθετηθεί η ρεζέρβα, ή να γίνει χρήση του κιτ επιδιόρθωσης ελαστικών, που διαθέτουν πολλά πλέον σύγχρονα αυτοκίνητα. Στην περίπτωση που υπάρχει κάποια ποσότητα αέρα στο λάστιχο, τότε άμεσα ο οδηγός θα πρέπει να αναζητήσει ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για να φουσκώσει το λάστιχο, ή ακόμα καλύτερα ένα βουλκανιζατέρ για να γίνει έλεγχος του ελαστικού. Λάστιχο με λίγο αέρα μπορεί να υπερθερμανθεί και να σκάσει.
Βέβαια ο οδηγός δεν πρέπει να περιμένει αν και πότε μπορεί να εμφανιστεί ένδειξη για απώλεια πίεσης μέσω του σχετικού συστήματος, αλλά οφείλει να ελέγχει τις πιέσεις των ελαστικών (κρύα λάστιχα) και την κατάστασή τους για τυχόν έντονες φθορές, τουλάχιστον μία φορά το μήνα (ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης). Οι τιμές πιέσεων αναγράφονται συνήθως στην πόρτα του οδηγού ή στο κάλυμμα του ρεζερβουάρ.
ΑΓΟΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Προσδιορίστε τις ανάγκες σας

Η ιεράρχηση των αναγκών που θα καλύψει το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσουμε είναι πολύ σημαντικές.
Ο βασικότερος κανόνας έχει να κάνει με τον προσδιορισμό των μεταφορικών αναγκών του υποψήφιου αγοραστή.
Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει επιλέξει την χρήση για την οποία προορίζει το μελλοντικό του αυτοκίνητο και ανάλογα να προχωρήσει στην επιλογή του.
Για παράδειγμα εάν χρειάζεται μεγάλους χώρους, επιδόσεις, δυνατότητες σύστημα τετρακίνησης (4Χ4). Αναλόγως, πρέπει να επιλέξει τον κατάλληλο τύπο αυτοκινήτου.
Το αμέσως επόμενο βήμα έχει να κάνει με την κατηγορία και τον κυβισμό, καθώς τα μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. έχουν ακριβότερο κόστος συντήρησης, χρήσης και κτήσης.
Επίσης με τον λογιστή σας θα πρέπει να δείτε και το θέμα των τεκμηρίων για να μην πέσετε στην παγίδα τους.
Με τον τρόπο αυτό θα έχετε ήδη αποκλείσει έναν σημαντικό αριθμό αυτοκινήτων.
Από την λίστα που έχει απομείνει εστιάστε την προσοχή σας σε συγκεκριμένα μοντέλα και αναζητείστε τα χαρακτηριστικά τους googlάροντας , κάνοντας ένα πέρασμα από τις αντιπροσωπείες ή ακόμη ρωτήστε και την άποψη κατόχων, που πιθανόν γνωρίζετε, για το ποιά είναι η γνώμη τους.

Καθορίστε το Budget σας

Με χαρτί, μολύβι, κομπιουτεράκι και τη βοήθεια ειδικού πρέπει να γίνουν οι υπολογισμοί
Η χρηματοδότηση, μπορεί κάποτε να ήταν ένας βασικός παράγοντας της άνθισης της αγοράς αυτοκινήτου, σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει, καθώς η δανειοδότηση για αγορά ΙΧ είναι εξαιρετικά δύσκολη…
Εφόσον έχετε πάρει την τελική σας απόφαση, εξετάστε με ώριμη σκέψη το ποσό που σας συμφέρει να εκταμιεύσετε και αυτό που θα κληθείτε να δανειστείτε.
Έχετε υπ΄ όψη σας ότι, το μικρότερο δάνειο και η συντομότερη χρονική περίοδος αποπληρωμής, συνεπάγεται λιγότερους τόκους, άρα πιο συμφέρουσα αγορά.
Επίσης, μεγάλη προσοχή και στους όρους της παρακράτησης της άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση χρηματοδότησης.

Μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου

Αν ψάχνετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο και σκοπεύετε να το κρατήσετε για… αιώνες, η μεταπωλητική αξία είναι μια έννοια που δεν θα πρέπει να σας απασχολεί.

Αν όμως το νέο αυτοκίνητο έχει για σας “ημερομηνία λήξης”, δηλαδή έχετε σκοπό να το αλλάξετε μετά από 4-5 χρόνια, τότε πριν το αγοράσετε, σκέφτείτε καλά:

Θα μπορέσετε να το πουλήσεte γρήγορα;

Θα μπορέσετε να το πουλήσετε σε καλή τιμή;

Συνοπτικά, κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου είναι:

  1. Η εμπορικότητα του μοντέλου
  2. Ο τύπος του αμαξώματος
  3. Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
  4. Το χρώμα
  5. Το καύσιμο που χρησιμοποιεί
Test Drive

Το test drive επιβάλλεται για να δούμε εάν το αυτοκίνητο που μας ενδιαφέρει είναι στα… μέτρα μας.

Εφόσον έχετε εντοπίσει τα αυτοκίνητα που σας ενδιαφέρουν, επισκεφτείτε τις αντιπροσωπείες. Επιμείνετε να σας δείξουν αυτό που θα ζητήσετε και αποφύγετε τυχόν προτάσεις για μοντέλα που είναι διαφορετικά από τις ανάγκες σας. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε και τον χρόνο παράδοσης. Ειδικά τώρα με το νέα κανονισμό WLTP υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις…

Ζητείστε να κάνετε δοκιμαστική οδήγηση και φροντίστε στο σύντομο αυτό διάστημα, να μην εκθειάζεται το μοντέλο που οδηγείτε, αλλά να το κρίνετε αυστηρά.

Δοκιμάστε τη θέση οδήγησης, την οδική συμπεριφορά, την απόδοση του κινητήρα και την αμεσότητα του κιβωτίου και του τιμονιού.

Ελέγξτε σχολαστικά τους εσωτερικούς χώρους και το πορτ-μπαγκάζ, εάν είναι πραγματικά αυτοί που ταιριάζουν στις ανάγκες σας.

Συμφωνία

Ένα σωστό deal σημαίνει ξεκάθαρους όρους και σχέση αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των δύο μερών.

Εφόσον έχετε τελικά κατασταλάξει, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να εξασφαλίσετε την καλύτερη συμφωνία είτε σε επίπεδο προσφοράς, είτε από μια ανταλλαγή που τυχόν έχετε.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προσφορά της ανταλλαγής θα είναι χαμηλότερη, απ΄ ότι εάν πουλήσετε σε ιδιώτη το μεταχειρισμένο αυτοκίνητό σας.

Ότι συμφωνηθεί θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά στο συμβόλαιο, όπως επίσης και οι επιμέρους υποσχέσεις (π.χ. έξτρα αξεσουάρ, δωρεάν σέρβις).

Σήμερα οι περισσότερες αντιπροσωπείες έχουν ξεκάθαρες τιμές, ωστόσο ο ανταγωνισμός δουλεύει. Ιδίως στην περίπτωση ανταλλαγής. Όπως και να έχει, και εδώ η βοήθεια από έναν ειδικό πριν υπογράψετε (όροι και προϋποθέσεις), θεωρούμε ότι είναι χρήσιμη.

ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Η αναζήτηση ενός πραγματικά καλού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο…

Στην αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου θα συναντήσετε αυτοκίνητα εισαγωγής που δεν θα έχετε ιδέα από που και πως ήρθαν στη χώρα με ανύπαρκτα βιβλία service και πιθανώς παραποιημένα ή μη ευκρινή έγγραφα (άδεια, ΚΤΕΟ), όπως και αυτοκίνητα εγχώρια αμφιβόλου προέλευσης και συντήρησης.

Μετά από πολυετή εμπειρία στο εμπόριο των μεταχειρισμένων, καταλήξαμε στα σημαντικότερα που πρέπει να δείτε και μετά να επιλέξετε.

Τι να προσέξετε λοιπόν;

Χιλιόμετρα

Ένα αυτοκίνητο εισαγωγής που το αγοράζει ο έμπορος 8.000€ στη Γαλλία, πρέπει να το πουλήσει τουλάχιστον 11.000€ στην Ελλάδα για να καλύψει τα κόστη εκτελωνισμού, τα μεταφορικά από Γαλλία, και να βγάλει και ένα καλό κέρδος για την επένδυσή του.

Αν λοιπόν στα ξένα sites αγγελιών οι μέσες τιμές είναι ίδιες με τις ελληνικές, τότε κάτι δεν πάει καλά…

Η πραγματικότητα λέει πως το αμάξι αγοράστηκε με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλή τιμή, τα χιλιόμετρα παραποιήθηκαν και το αυτοκίνητο «σουλουπώθηκε» ώστε να δείχνει σε καλή κατάσταση σε σχέση με τα χιλιόμετρα του.

Πρόκειται για το κλασικό πρόβλημα με το αυτοκίνητο «ευκαιρία»

Με αυτόν τον τρόπο, ο έμπορος κερδίζει και ο καταναλωτής χάνει, αφού χρυσοπληρώνει ένα αυτοκίνητο χαμηλότερης αξίας. Τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στους επόμενους μήνες της ζωής του αυτοκινήτου, φέρνουν τον καταναλωτή σε ακόμα δυσκολότερη θέση.

Συντήρηση

Το ιστορικό συντήρησης ενός αυτοκινήτου μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία.

Αν δεν υπάρχει τεκμηριωμένο ιστορικό συντήρησης ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγετε την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.

Διαβάζοντάς το , μπορείτε να επιβεβαιώσετε, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείτε να υπολογίσετε τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.

Λάστιχα

Τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν «φρέσκια» γόμα και βαθιές αυλακώσεις, όχι «ραγάδες», σκισίματα και άλλες φθορές. Ένας καλός τρόπος για να βγάλετε ένα γρήγορο συμπέρασμα για τα ελαστικά είναι να ελέγξτε την ημερομηνία κατασκευής τους. Αν είναι πάνω από τριετίας, υπολογίστε το κόστος αντικατάστασής τους.

Έλεγχος ΚΤΕΟ

Ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του οχήματος και στη συνέχεια η συχνότητα ελέγχων μειώνεται στα 2 χρόνια.

Ελέγξτε αν η ημερομηνία και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα του τελευταίου ΚΤΕΟ ταιριάζουν με τις καταγραφές του ιστορικού συντήρησης και των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου.

Όλα τα χαρτιά που θα δείτε πρέπει να είναι αυθεντικά!

Ζητήστε το τελευταίο δελτίο ΚΤΕΟ και ελέγξτε τις ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελέγχων.  Τα δελτία ΚΤΕΟ της τελευταίας διετίας υποχρεωτικά αναγράφουν κάτω δεξιά  τους ελέγχους που έχουν γίνει στην Ελλάδα με ημερομηνίες και αντίστοιχα χιλιόμετρα. Αν λείπουν τότε το δελτίο είναι ύποπτο.

Αμάξωμα

Η σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σας τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος.

Αν όμως κοιτάξετε στην μηχανή και δείτε σκουριασμένους θόλους ή ράμφη, αν εξωτερικά βρείτε σκουριασμένα μέρη ή δείτε σοβαρή σκουριά στο πάτωμα, τότε καλύτερα να βρείτε κάποιο άλλο. Η εκτεταμένη σκουριά καταστρέφει τις λαμαρίνες, τα μηχανικά μέρη, τα παρελκόμενα των αναρτήσεων ακόμα και τον “εγκέφαλο” του αυτοκινήτου.

Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και ελέγξτε το αυτοκίνητο για σκουριά, ιδιαίτερα αν ψάχνετε για κάποιο παλιό μοντέλο.

Εγγύηση

Μέχρι και μερικά χρόνια πριν, εγγύηση υπήρχε μόνο σε καινούρια αυτοκίνητα.

Οι επαγγελματίες της αγοράς πλέον προσφέρουν εγγυήσεις και στα μεταχειρισμένα ως ένδειξη διασφάλισης ποιότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο καταναλωτής να αισθάνεται ότι έχει κάνει την σωστή επιλογή.

Ο σκοπός λοιπόν της εγγύησης σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι να διασφαλίσει στον αγοραστή ότι σε περίπτωση σοβαρών μηχανικών, ηλεκτρολογικών ή ηλεκτρονικών βλαβών, θα είναι πλήρως καλυμμένος για το χρονικό διάστημα που έχει συμφωνηθεί.

Θα πρέπει να ορίζεται ξεκάθαρα το περιεχόμενό της, δηλαδή τι περιλαμβάνει και τι όχι, τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς για την ισχύ της.

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Πόσο συχνά πρέπει να κάνω αλλαγή λαδιού;

Οι συνετοί συμφωνούν ότι ένας οδηγός θα πρέπει να αλλάζει λάδι κάθε 10.000 έως 15.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. Ωστόσο, μπορείτε πάντα να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο σας που καλύπτει το συνιστώμενο διάστημα αλλαγής λαδιού για τη συγκεκριμένη μάρκα και μοντέλο σας. Σχεδόν όλα τα νεότερα οχήματα σήμερα θα σας ειδοποιήσουν πραγματικά όταν πρέπει να επισκευαστούν. Θυμηθείτε: η αλλαγή λαδιού είναι απαραίτητη επειδή λειτουργεί ως λιπαντικό για τα εσωτερικά γρανάζια. Χωρίς την αλλαγή, το λάδι μπορεί να μετατραπεί σε λάσπη και να απαγορεύσει τη σωστή λειτουργία του οχήματός σας.

Πόσο συχνά πρέπει να ελέγχω τα επίπεδα των υγρών του οχήματός μου;

Εκτός από το λάδι μηχανής, υπάρχουν πολλά άλλα υγρά που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του οχήματός σας. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν το υγρό μετάδοσης, το υγρό φρένων, το ψυκτικό του κινητήρα και το υγρό υδραυλικού τιμονιού. Τα επίπεδά τους δεν επηρεάζονται μόνο από το πόσο συχνά οδηγείτε αλλά και από ακραίες θερμοκρασίες. Ως εκ τούτου, οι ειδικοί συμβουλεύουν να τα ελέγχετε ταυτόχρονα με την αλλαγή λαδιού σας ή κάθε ένα ή δύο μήνες.

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω το φίλτρο αέρα μου;

Συνήθως, υπάρχουν δύο φίλτρα σε ένα όχημα. Το ένα είναι για τον κινητήρα και το άλλο για την καμπίνα. Ένα βρώμικο φίλτρο μπορεί να αποτρέψει τη ροή αέρα, περιορίζοντας την ικανότητα του κινητήρα να καταναλώνει ζεστό αέρα και εμποδίζει τη διέλευση καθαρού αέρα. Το πόσο συχνά πρέπει να το αλλάξετε ποικίλλει, αν και το συμβατικό χρονικό πλαίσιο είναι περίπου 30.000 μίλια, γι ‘αυτό ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε ότι χρειάζεται αντικατάσταση είναι να το ελέγχετε περιοδικά. Ευτυχώς, η αντικατάσταση ενός φίλτρου είναι μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία.

Πότε πρέπει να αντικαταστήσω τα τακάκια μου;

Κατά μέσο όρο, τα τακάκια των φρένων αρχίζουν να φθάνουν στα σημάδια των 20.000 έως 30.000 μιλίων, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αυτό το ποσοστό. Γνωρίζοντας ποια σημεία πρέπει να προσέξετε θα αποδειχτεί καθοριστικό για τον εντοπισμό πότε πρέπει να αντικατασταθούν τα τακάκια φρένων. Εάν αισθάνεστε ότι το όχημά σας παίρνει περισσότερο χρόνο για να σταματήσει ή να παρατηρήσετε υψηλό θόρυβο ή τριβή όταν φρενάρετε, ο προγραμματισμός ενός ελέγχου είναι απαραίτητος. Η οδήγηση με φθαρμένα τακάκια θα επηρεάσει τελικά τους δίσκους, οι οποίοι μπορεί να είναι μια δαπανηρή επισκευή, οπότε η προληπτική προσέγγιση όχι μόνο θα σας κρατήσει ασφαλείς αλλά και θα σας εξοικονομήσει χρήματα.

Πότε πρέπει να αντικαταστήσω την μπαταρία του αυτοκινήτου μου;

Η τυπική μπαταρία προβλέπεται να διαρκέσει τρία έως πέντε χρόνια, αλλά μεταβλητές όπως ο ζεστός και ο κρύος καιρός μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή της, οπότε είναι καλύτερο να προσέχετε για σημάδια εξασθένισης ισχύς της μπαταρίας σας. Εάν τα φώτα των προβολέων και του ταμπλό σας αρχίζουν να σβήνουν ή εάν το όχημά σας δυσκολεύεται να ξεκινήσει, αυτά είναι στοιχεία που δείχνουν προς την αντικατάσταση της μπαταρίας.

Πότε πρέπει να κάνω αλλαγή των ελαστικών εμπρός – πίσω;

Ως το κύριο σημείο επαφής με το πεζοδρόμιο, τα ελαστικά υπόκεινται στη μεγαλύτερη φθορά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν χρησιμοποιείτε το όχημά σας για off-road ή διαθέτετε ένα σύστημα δύο τροχών που τοποθετεί το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας σε ένα συγκεκριμένο σύνολο τροχών. Όταν συμβαίνει αυτό, το να περιστρέφετε τα ελαστικά σας κάθε έξι μήνες ή περίπου 8.000 έως 10.000 χλμ είναι ένας καλός κανόνας. Κάτι τέτοιο θα εξασφαλίσει την ομοιόμορφη φθορά των ελαστικών σας.

Τι σημαίνουν οι φωτεινές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων;

Παρακάτω περιλαμβάνεται μια λίστα με τα βασικά λαμπάκια κάθε σύγχρονου καντράν αυτοκινήτου.

car-engine
Η φωτεινή ένδειξη της μηχανής σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο μηχανικό σύστημα του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να διαγνωστεί μόνο από ειδικό εξοπλισμό. Με την ένδειξη αυτή αναμμένη μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο αλλά θα πρέπει να επισκεφτείτε το συνεργείο σας το συντομότερο δυνατό.
car-abs
Το ΑΒS (Anti-locking Braking System) είναι ένα σύστημα ασφαλείας που δεν αφήνει τα φρένα να μπλοκάρουν τους τροχούς, προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε δυνατά φρεναρίσματα. Αν ανάψει η φωτεινή ένδειξη του ΑΒS σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα που πρέπει να ελέγξει ο μηχανικός. Μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο αλλά ίσως το ΑΒS να μην λειτουργεί και να έχει ενεργοποιηθεί το απλό σύστημα των φρένων.
cc
Όταν η φωτεινή ένδειξη με το κλειδί ανάψει, είναι μια υπενθύμιση ότι το αυτοκίνητο σας χρειάζεται σέρβις. Μετά το σέρβις θα πρέπει να ρυθμιστεί εκ νέου η υπενθύμιση αυτή για να μην ανάβει παρά μόνο όταν πρέπει να ξανακάνετε σέρβις.
car-brakes
Η ένδειξη προειδοποίησης των φρένων μπορεί να οφείλεται σε ανεπαρκές υγρό στο σύστημα των φρένων ή σε φθαρμένα τακάκια φρένων. Το υγρό των φρένων θα πρέπει να ελεγχθεί άμεσα και να συμπληρωθεί, αν χρειάζεται (μόνο από σφραγισμένο δοχείο). Προσοχή, η χαμηλή στάθμη του υγρού των φρένων μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει διαρροή. Θα πρέπει να ελέγξετε όλο το σύστημα των φρένων το συντομότερο δυνατό. Βεβαιωθείτε ότι το χειρόφρενο είναι κατεβασμένο, γιατί όταν είναι ενεργό, ανάβει η ίδια ένδειξη.
car-esc
Το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης ανιχνεύει, προλαμβάνει και διορθώνει το αυτοκίνητο από ντεραπάρισμα. Βοηθά τον οδηγό στο να μη χάσει τον έλεγχο σε ολισθηρούς δρόμους. Η ένδειξη θα ανάψει όταν το σύστημα ενεργοποιηθεί. Αν η ένδειξη παραμείνει αναμμένη, τότε σημαίνει πως υπάρχει βλάβη και χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός για τη διάγνωση της.
car-battery
Η φωτεινή ένδειξη της μπαταρίας ανάβει όταν βάλουμε το κλειδί στη μίζα και σβήνει όταν πάρει μπρος η μηχανή. Αν η ένδειξη παραμείνει αναμμένη ενώ η μηχανή δουλεύει, αυτό δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας της μπαταρίας, η οποία μπορεί να αδειάσει σε μικρό χρονικό διάστημα και συνεπώς να διακόψει τη λειτουργία της μηχανής. Επιπλέον, αν η ένδειξη της μπαταρίας δεν ανάψει όταν βάλουμε το κλειδί στη μίζα, σημαίνει πως υπάρχει βλάβη στη μπαταρία.
car-coolant
Σε περίπτωση που ανάψει η φωτεινή ένδειξη της υπερθέρμανσης ενώ οδηγείτε, σβήστε αμέσως τη μηχανή. Ελέγξτε τη στάθμη του νερού μόλις η μηχανή κρυώσει. Ο μηχανικός θα πρέπει να κοιτάξει το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου για πιθανές διαρροές ή βλάβες που να ευθύνονται για την υπερθέρμανση της μηχανής. Αν συνεχίσετε να οδηγείτε με υπερθερμασμένη μηχανή, μπορεί να προκαλέσετε σοβαρές βλάβες στο μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου σας.
car-oil
Η φωτεινή ένδειξη του λαδιού υποδεικνύει χαμηλή πίεση λαδιού και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές σε περίπτωση που η μηχανή συνεχίσει να λειτουργεί με το λαμπάκι αναμμένο. Η στάθμη του λαδιού θα πρέπει να ελεγχθεί και αν χρειάζεται να συμπληρωθεί. Μη βάζετε παραπάνω λάδι απ’ ότι χρειάζεται! Βεβαιωθείτε ότι η στάθμη του λαδιού είναι μεταξύ των ενδείξεων min και max.
car-airbag
Η ένδειξη του αερόσακου υποδεικνύει βλάβη στο Συμπληρωματικό Σύστημα Συγκράτησης, η οποία μπορεί να διαγνωστεί μόνο με ειδικό εξοπλισμό. Μπορείτε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο σας με την ένδειξη αυτή αναμμένη, αλλά το σύστημα ασφάλειας των αερόσακων δεν θα λειτουργεί.
Τι είναι το σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών;
TPMS
Στον εξοπλισμό των καινούργιων αυτοκινήτων, μεταξύ των πάρα πολλών στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας που περιλαμβάνονται, είναι και το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών TPMS. Τι είναι όμως αυτό το πολύ χρήσιμο σύστημα;Σε κάθε ελαστικό και συγκεκριμένα στο εσωτερικό στέλεχος της βαλβίδας είναι προσαρτημένος ένας ηλεκτρονικός αισθητήρας πίεσης, που μετρά συνεχώς την πίεση του αέρα μέσα στο ελαστικό.
Μόλις διαγνωστεί ότι ένα ή περισσότερα ελαστικά έχουν μειωμένη πίεση από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής, τότε ανάβει μια σχετική προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων.Η πρώτη κίνηση που θα πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να ελέγξει οπτικά το λάστιχο. Εάν έχει χάσει όλο τον αέρα, τότε η μόνη λύση είναι να τοποθετηθεί η ρεζέρβα, ή να γίνει χρήση του κιτ επιδιόρθωσης ελαστικών, που διαθέτουν πολλά πλέον σύγχρονα αυτοκίνητα. Στην περίπτωση που υπάρχει κάποια ποσότητα αέρα στο λάστιχο, τότε άμεσα ο οδηγός θα πρέπει να αναζητήσει ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για να φουσκώσει το λάστιχο, ή ακόμα καλύτερα ένα βουλκανιζατέρ για να γίνει έλεγχος του ελαστικού. Λάστιχο με λίγο αέρα μπορεί να υπερθερμανθεί και να σκάσει.
Βέβαια ο οδηγός δεν πρέπει να περιμένει αν και πότε μπορεί να εμφανιστεί ένδειξη για απώλεια πίεσης μέσω του σχετικού συστήματος, αλλά οφείλει να ελέγχει τις πιέσεις των ελαστικών (κρύα λάστιχα) και την κατάστασή τους για τυχόν έντονες φθορές, τουλάχιστον μία φορά το μήνα (ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης). Οι τιμές πιέσεων αναγράφονται συνήθως στην πόρτα του οδηγού ή στο κάλυμμα του ρεζερβουάρ.
Charontakis Cars Logo
Αυτοκίνητα Χαροντάκης
Λεωφ. Σούδας 245, Χανιά
Κρήτη - Ελλάδα
Τηλ : +30 2821096026
Email: info@charontakis.gr